sticker bomb on laptop?

saturday, march 31st.

i heard that the fuel price isn’t raised at april 1st. seems like we already trolled with the government 😛 thanks to me, i don’t need to begging my parents for extra “weekly salary”, because hey, one not does simply ask for money without getting lectured ;).

i just goddamit angry forgot to unistall Assasin’s Creed Brotherhood from my lil brother’s PC, till i found him played it, and seems like he already watch “that sexy time” between caterina and ezio…


i’m really NOT a good big sister.

move on.

i’ve been curious about Skrillex and Deadmau5, somebody said that they’re just as rock as Daft Punk, if Daft Punk were a dubstep artist. but just like the other Indonesian, i downloaded 3 skrillex single thus far. in my prior it’s so dumbstep, overall i like it. and Deadmau5? hell, a Dj with that mouse helmet and geek tattoos? looks like my type.

even tough i’m listen anything yet of his works.

i love creative people, no matter how they look. and i just can see the difference between the ones who work for the passion of art and creativity, and the ones who works for trends and money. the first one inspire you, while the last one just entertain you. Yes, David Guetta is cool, but his song can’t make ma dance every time i play it, not like Daft Punk.


anyway, back to deadmau5, you know he has lot geeky tattoo, and the ones at his left arm, the zelda HP hearts, honestly my fav, so i plan to make it as my next laptop sticker, along with his mau5 helmet vector and a troll face.


when you don’t know how to keep the pixel from breaking, print screen it


a sneaky troll is epic

i want the troll face and mau5 helmet in cutting sticker form, and the zelda health bar ordered in printed sticker. but the final is decided after the whole price is calculated. unfortunately X-mat is’n open at sunday, so i plan to order the cutting sticker at moday or wednesday, along with saving the payment ;).

i undersand that i can’t order for 1 piece, for cutting sticker it must be ordered at last Rp 20.000/design (thankfuly ramzi give me a discount, so i can order 1 price for 2 design). for zelda health bar, it must be the printed ones, because the basic color of my laptop is black, but i wanted the half empty heart is white.

which is mean i have to cut it one by one


this ones looks bad, need for replace


need an hour to remove the old ones, and impossible to be done without cajuput oil *sniff*


and tadaa!! not really hard to put the health  bar one by one, i’m satisfy enough 😀


also another deadmau5 on touchpad’s left.

with Ramzi and his fabulous cutting machine, boost me to make another design to pimp my laptop. the day before i make this post, i got another inspiration from somebody on 9gag 😉


i’ve been thinking about mario scene above the Toshiba logo, darth vader (or Captain Zee?) hold the logo, and starship trooper being pinned under the logo…but i have to choose one..

Iklan

mudik -3-

ya gitu dah. sy jga ga mau kalah dengan para perantau lainnya yang pulang kampung. bedanya sy ma ga ke kampung halaman (itu udah taun kmaren, dibayarin stengah jalan lagi). tapi ke kampung halaman istri-kakaknya-almarhum-kakek-saya. itu, kampung halamannya malin kundang juga, tanah minangkabau….
kesananya mau ambil jalur darat, namanya juga pelesiran…biar kesana kemari gampang, soalnya dsono angkot ga semerawut di bandung, jadi ongkosnya agak mahal.
sbelom pergi, ada baiknya menyelesaikan perkara yang mengganjal, betul?
perkara no. 1 : bikin header. udah jadi dan udah diupload

perkara no. 2: balikin film ke zap. udah. tapi dendanya nganjuk dulu, ga bawa dompet -3-

perkara no. 3: beli baju lebaran. udah. walopun lebih tepatnya beli baju buat dirumah.

perkara no. 4: beli kneadable eraser sama pensil H. buat apa? kalo-kalo pengen ngegambar ato nulis “strekoza/fafatonk was here” di tembok rumah orang di tiap propinsi.

perkara no. 5: cuci baju. sayang yang ini ga sempet

perkara no. 6: ngambil film dari mbim. udah. malah dia dateng ke mesjid deket rumah ama Nyah.

perkara no. 7: install ulang notebook. gebleknya ga jadi gara-gara tmen bapak kburu pulang pas gajian. kalo install ulang sendiri pasti kena marah (untuk alasan yg ridiculous, misalnya nyalahin tune up utility kalo wireless ga berfungsi). makin parah lagi, netbooknya kena pirus downandup, mau ga mau, ke padang bawa notebook sakit -.-”

yo ah, mau ngepak-ngepak lagi, toh sy onlen cuman buat upload header sama nunggu headernya dikomentarin, hehe…

akhirnya..

…jadi juga benerin blog. walopun widget dan headernya masih kosong, paling nggak layoutnya ga sekacau sbelomnya,hehe..

jangan salahkan saya yg males, salahkan provider internet indonesia yang mecahin rekor sebagai negara berkembang dengan biaya internet termahal sedunia. kalo ke warnet, setiao detik sangat berarti, jadi ga ada istilah ngelamun. internetan di kampus ato SMA sy dulu (ato smp sy dulu) gak pasti kcepatan koneksinya, kadang normal, kadang leletnya dewa banget. -_-

alhamdulillah, memanfaatkan sisa-sisa akomodasi bapak yg kejaring karantina sertifikasi guru, sy dapet jatah pake modem :D.

sbenernya ga sberapa ribet ngbenerin layout-nya, tinggal milih theme, trus diotak-atik dikit. niatnya mau cssnya diotak atik skalian, tapi trnyata, sekarang ngedit blog pake css bayar? masa sih?

yaudah, ngisi widget dulu ma headernya, daftar link-nya ada dmana?oh, di flashdisk?

flashdisknya corrupt.

*nangis guling-guling

kyknya sy harus mnghabiskan waktu lagi buat bikin ulang daftar link dan desain header deh. ya Allah, cobaan di bulan ramadhan tu banyak ya?

i’m back!!hell yeah…

well..uhm..there’s two thing that i have to change in my blog anyway..

1. theme

2. language

Of course I have reason:

  1. For blog theme: I’m getting bored with many free wordpress themes, they’re not really satisfy me because I still can’t get my favor in blog appearance :\ I’ve been trying so damnit hard to make my own wordpress theme using < a href=” http://www.wpdesigner.com/2007/02/19/so-you-want-to-create-wordpress-themes-huh/”&gt; small potato’s tutorial</a>  it’s the most understanding wordpress theme making tutorial anyway…I’m fine with css since I ever “play” with it while friendster still popular, but still….i’m too lazy and I still get rid with all that frightening php, which bring me into…nothing but headache. -_-“ I give up. I need more time to learn php, so for unknown time limit,  it seems I have to searching trough google for “fancy” themes again..nah…I’m so lazyyyy‼
  2. If you notice, all my latest post are written in Indonesia language, including minis making section. Probably some of my miniaturist (and so do clay artist) friends being confuse while reading my blog (trust me google translate isn’t helpful at all  ). Probably I’ll write minis and clay related in English, then school and campus related in Indonesia. I’m not sure for other category,it could be flexible 😉

That’s all for announcement, also the only reason why I left this blog hiatus? See point #1

Seems like I left this blog for more than a month..hehe *gettin slapped* actually I’m not spent some hours everyday to make themes, I more spending time hanging nose in Zap Animation, learn to play bass and…a cool guy caught my attention, and he wants to teach me playin bass‼*screaming in joyful*

hey..boy..you’re look so good…i like the way you move!!

I admit, It’s been 5 years the last time I fell in love so hard like this…god..would you help me to get his attention??

Alright, enough babbling, Let’s talk about minis again‼‼ \(^0^)/

While I saw <a href=”http://www.snowfern-clover.blogspot.com”>snowfern’s blog</a> posted about vacuum forming, I’m going beserk‼ it’s a technique that I searching for a long time of all my minis making experience‼

I saw trough her post and links that she featured about vacuum forming, then I realize one thing: I don’t have vacuum cleaner. Soon I contacted Zap Animation’s owner, ask for vacuum cleaner, bought some hardboard from photocopy center, then I made my own vacuum forming machine in the same day 😀

I forgot to take the “machine”’s picture. Vacuum forming is containing 3 parts;

1)the vacuum cleaner itself

2) the “machine”, a kind of air proof box with small holes (or you can replace it with wire filter or anything that have many small holes) in one side (it’s the only air access while vacuum machine turned on, to suck up your melted plastic to be formed with it’s caster). And also another medium single hole in one side for vacuum machine pipe access.

3)2 frames that made from popsicle stick or something like that to hold the plastic to keep it steady while being heating and vacuuming.

if you want to make your own, ask trough google (mine’s following from instructables). After the machine is ready to use (a.k.a the glue has already dried) I don’t have any enlightment about what kind of plastic that I have to use for vacuum forming, instructables says recycled plastic, for example, mineral bottle plastic. But it seems doesn’t “flat” enough to slip it between frames. So I ride my bike around pasar baru and cibadak, that thankfully I found the plastic 😀 it call mica plastic and available in 3 kind of thickness. i wanted the thickest ones, but it’s too expensive L so I bought the second one for about ½ meter long.

while searching the plastic, I made some “caster” from cold porcelain, because I don’t have any good object as caster object (I’ve been thinking to buy some resin fruit package at Crayon’s Craft, before I realized that the price is damnit expensive).

So here it is‼ several times failed in practicing, select the better ones, cut it, then shoot it with some 1:12 sushi and macaroons. Thankfully the package is fit perfectly fo 6 macaroons .

I’m very,very satisfied with the result, and have to save money for thicker plastic, because this one is too soft for me, and it seems doesn’t lasts longer.

I also made some plastic plate using <a href=”http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2011/029/0/6/miniature_glass_tutorial_by_steffi786-d38bopm.png”>Miniature Glass Tutorial by steffi786</a> 😀

While waiting for the next class, I carved some minis spoon with cure blades, sandpaper, and popsicle stick. I made all these spoon less than 1,5 hours and I made a wooden knife and fork backhome J.some of my classmate staring me with open mouthed while i sand them XD.

I realized that my hobby is…expensive because it’s a kind of disposable things, yes I can “recycle” some of grace clay because it’s price, but I can’t do that with cold porcelain and polymer clay, right? So decide to make some phone charms after my first commission.

 colorful feather


magnum..yeah!!

3 scoop of ice cream

i also made earring!!

cupcakes 😀

lollipops

ice cream in a cone

this one is my fav:cookie!!!

yin and yang ghost

and another ice cream 🙂

What do you think??it’s all god? I entrust them on my friend to sell it (yeah he has a good marketing skills) perhaps all could be sold out .

So, that’s all my news so far… it would be a very loooong post if I put all the things that I did while hiatus. So I have to break it down. see ya!

hunting buku (?)

Kemaren-kemaren gw dari palasari, dan gw dapet buku kereeeen banget

HOREEE *tepuk tangan*

Awalnya cuman pengen cari catalog ikea (gara-gara catalog yg gw punya edisi jadul, taun 2005) ternyata di pak haji punyanya malah yang lebih jadul, taun 98-an! XD

beli satu dapat dua ini mah XD

Si anak buah pak haji nawar 100rb, nykokap gw langsung nawar padang,

Nyokap:“yah, mahal banget, 40 rebu!”

Anakbuahpakhaji:”….”

Nyokap: “mau kagak?”

Anakbuahpakhaji:”ih, si ibu meni ekstrem nawarnya 70 deh.”

Gw dan nyokap gw pergi.

Jujur aja gw rada manyun gara-gara ga bisa dapet tu buku. Abis beli buku adek gw, nyokap gw ngajak jalan ke kios pak haji lagi…ehm. Maksudnya numpang lewat.

Dan tiba-tiba si anak buah nawarin lagi, nyokap gw keukeuh nawar 40, tu anak buah udah mule kepayahan, maka sepakatlah bukunya dijual dengan harga 45 ribu..horeeeee gw teriak dalam hati XD.

Dan begitulah salah satu edisi memasak timeline cetakan ke-4 keluaran tahun 1974 resmi nangkring di rak buku gw ^-^.

Ada buku resepnya lho!!

Gw mule nabung lagi, buat beli edisi lainnya, yang gw incar sekarang yang edisi timur tengah, moga-moga akhir bulan gw bisa dapet tu buku ^.^

Dan gw dapet 2 batang stik eskrim magnum..mau gw apain ye? *kejailan tangan dan keisengan mode:on*

minis making

Makin lama, kayaknya kalo submit kasil KTK (Kejailan tangan dan Keisengan) di DA (Deviantart) yang ngliat cuman mereka yang nge watch, ama yang kebetulan lagi browsing di DA, kbanyakan malah cuman fave aja, jarang ada yang komen, sebel juga sih .

Sebenernya niat buat nyeritain proses bikin semua kerjaan yang pake clay udah lama, tapi emang, dasar mental orang kampung, males banget nulisnya ~3~.

Berhubung gw baru dapet kayu Balsa (akhirnya…*nangis darah*) maka beberapa proyek udah bisa dimule, dan untuk permulaan mari kita mulai dari diri sendiri: miniatur gorengan.

Kira-kira ada 5 bulan desainnya udah gw pikirin, gorengan apa aja yang mau dibikin, udah cari sumber referensi, dan sajabanya. Berhubung gak punya kayu + gergaji buat bikin platternya, jadi baru bisa dibikin sekarang.

Paling pertama bikin bagian dalemnya, yang pertama kali dibikin tempe. Gw lumayan puas dengan warnanya, dapet dari hasil nyampur sedikiit yellow ochre sama clay putih. Sukurnya cold porcelain clay yang gw bikin kali ini dari lem kayu asli, bukan dari lem kayu oplosan (lem kayunya dah bau comberan, warnanya juga berubah, pokoknya gila dah liatnya >.<) jadi bisa dipotong, gak meluber kayak adonan roti.

Tempenye diberi tekstur dengan cutter stengah lingkaran, diameternya cocok buat bikin tekstur kacang kedele J, kurang puas sih sama hasil akhirnya, tapi bodo amet, wong bakalan ditutupin ama kulit gorengan ;).

ah tempe,napa bagusnya kalo difoto?

Ambil clay baru, warnain dikit yellow pale, bikin segi empat, jadilah tahu, clay sisa tahu tadi ditambah sedikit yellow ochre sama setitik burnt umber, dibentuk lonjong terus dibelah ujungnya, jadilah pisang!!horeee *geje*.

Untuk bahan isi bala-bala pake clay yang udah kering warna oranye, buat kol-nya pake yang warna ijo pastel, keduanya diparut pake cutter, cuman lupa difoto ^^;

Omong-omong, dihari yang sama, gw beli gergaji ukir di ujung berung, pulangnya lewat pangaritan. Pas di perempatan trakhir, gw ngerem motor pas diatas pasir. Lantas dengan suskes motorpun jatuh.

Kasualitasnya?

Pijakan gigi jadi miring

Lutut gw memar

Gw jadi (makin) terkenal dikalangan tukang ojek pangaritan (oke yang ini gak penting)

Ada luka kayak berbentuk pigura di telapak tangan.

kayaknya lebih mirip tempe goreng

Insya Allah kalo luka gw ga ngeganggu, besok mau diselesain sama platter-nya

Day#2


luka gw makin baik setelah dipasang pagar

Gw bikin bala-bala! 😀 dibikin dari clay coklat dilunakin trus ditaro wortel ama kol-nya, dibentuk kyk bikin gorengan asli, beneran gw puas dengan hasil bala-balanya, cukup realis.

Abis itu gw bikin pastel sama risoles (kebetulan ibu lagi bikin risoles beneran enak banget XD ). Sambil nunggu clay-nya kering, gw gergaji kayu balsa ukuran 2 x 3.5 inch, trus diamplas sambil ngobrol ama mbok (nenek-nenek emang demen nyerita).

Ada alas an lain napa gw pending ni “proyek”, lantaran gw waktu itu belom punya chalk pastel, alias kapur warna warni, berhubung gw dah punya, gw bisa bikin efek “gorengan”-nya, jari gw digosokin ke kapur warna coklat tua, trus digosokin ke clay yang udah kering.

tada!!

Gw pikir bakal lebih lucu klo gw taro gulali juga di platter

kepuasan dari berkarya *tag iklan*

tangan gw yang berjasa juga mau ikut eksis

Kesimpulannya gw puas dengan hasil akhirnya, cuman gw masih bingung mau dipajang dimana, keluarga gw emang bukan tipe yang suka naro pernak-pernik K.

Oia, gw juga sempet bikin pastry berbentuk hati, hasil nyetak pake sejenis karet penghapus dari jepang merk oyumaru (beli di smartyhand, harganya pokoknye jempo!!)gw juga pake oyumaru buat nyetak miniatur yang gak mungkin gw bikin sama persis satu sama laen, termasuk guci disampingnya.

Sayangnya untuk makanan yang satu ini gw gagal total banget dah! Termasuk mangkoknya yang gagal cetak. Bikin makanan besar memang bukan keahlian gw ~3~